Baby's
Baby’s maken in hun eerste levensjaar belangrijke motorische ontwikkelingen door, zoals bijvoorbeeld omrollen, kruipen of een voorwerp pakken. Ook ontwikkelen zij hun zintuigen. Soms is hierbij extra aandacht of oefening nodig.
De signalen
kunnen zijn:
- voorkeurshouding
- scheef en / of afgeplat hoofdje
- torticollis
- een lage spierspanning of juist overstrekken
- vertraagde motorische ontwikkeling
- neurologische aandoeningen en syndromen
- te vroeg geboren kinderen (prematuur of dysmatuur kind)
- erbse parese ten gevolge van de bevalling
- orthopedische klachten
- onrustige baby – huilbaby – slaapproblemen bij zuigelingen
- ed.
De behandelingen
zijn gericht op:
- Het stimuleren van een normale motorische en zintuigelijke ontwikkeling.
- Het geven van adviezen aan ouders met betrekking tot houding en hantering van hun kind en speladviezen.
Peuters & Kleuters
Peuters en kleuters ontdekken de wereld. Ze leren rennen, springen, klauteren&klimmen, maar ook voelen en knutselen. Sommige kinderen kunnen bij het ontwikkelen van deze vaardigheden wat hulp gebruiken.
De signalen
kunnen zijn:
- vertraagde motorische ontwikkeling
- aangeboren aandoeningen
- afwijkende stand van de voeten – benen – looppatroon
- onhandigheid, veel vallen
- lage of hoge spierspanning
- achterstand met de voorschoolse vaardigheden / fijne motoriek zoals bij knippen-tekenen-knutselen
- orthopedische afwijkingen
- neurologische problemen
- status na fracturen en immobilisatie (gips/tape)
- plas en/of poep problemen
- pijn bij bewegen
- ed.
De behandelingen
zijn gericht op:
- Het stimuleren van een normale motorische en zintuigelijke ontwikkeling.
- Het geven van adviezen aan ouders met betrekking tot oefen en speladviezen.
Schoolgaande kinderen
Bewegingsproblemen bij kinderen kunnen veel invloed hebben op het welbevinden van een kind en het functioneren in een groep. In deze leeftijd (4-12 jaar) wordt de motoriek steeds uitdagender. Kinderen leren fietsen, zwemmen, schrijven en gaan steeds meer sporten. Dit zijn allemaal complexe vaardigheden om te leren en kunnen voor kinderen een uitdaging zijn. Lees hieronder meer.
De signalen
kunnen zijn:
- motorisch achterblijven bij leeftijdsgenootjes
- afwijkend looppatroon
- sportblessures
- schrijfvaardigheids problemen
- plas en/of poepproblemen
- pijn bij bewegen
- houdingsafwijkingen zoals scoliose
- orthopedische problematiek
- neurologische problemen
- houdingsproblematiek
- ed.
De behandelingen
zijn gericht op:
De behandeling is gericht op het oefeningen van motorische vaardigheden, waardoor ze meer zelfvertrouwen krijgen. Het doel is dat het kind beter functioneert in zijn fysieke en sociale omgeving. Ook kunnen er tips worden gegeven en sport-, spel- en oefenadviezen.
Neem gerust contact op
Bel ons op +31 (0)20 66 272 44 of mail ons: info@kftamsterdam.nl
Of vul het onderstaande formulier in om contact met ons op te nemen.